• ខ្មែរ
  • EN
  • Shape

    តើអ្វីជាគោលការណ៍ការពារអតិថិជន?

    Posted on: Jul 22, 2024

    គោលការណ៍ការពារអតិថិជន (CPPs) គឺជាសំណុំនៃគោលការណ៍មួយ ដែលបានបង្កើតឡើងដើម្បីធានាថា គ្រឹះស្ថានដែលផ្តល់សេវាហិរញ្ញវត្ថុ ប្រព្រឹត្តចំពោះអតិថិជនរបស់ពួកគេដោយយុត្តិធម៌ និងការពារពួកគេពីការអនុវត្តប្រកបដោយគ្រោះថ្នាក់។ គោលការណ៍ទាំងនេះគឺពាក់ព័ន្ធជាពិសេសនៅក្នុងបរិបទនៃមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ និងសេវាហិរញ្ញវត្ថុផ្សេងទៀតដែលអតិថិជនគោលដៅភាគច្រើនផ្តោតលើប្រជាជនដែលមានប្រាក់ចំណូលទាប និងចំនេះដឹងហិរញ្ញវត្ថុមានកម្រិត ។ គោលបំណងគឺដើម្បីលើកកម្ពស់តម្លាភាព ការផ្តល់ប្រាក់កម្ចីប្រកបដោយការទទួលខុសត្រូវ និងការអនុវត្តផ្តោតលើអតិថិជន។ ខាងក្រោមនេះគឺជាគោលការណ៍សំខាន់ៗ៖

    ១.​ការរចនាផលិតផល និងបណ្តាញចែកចាយឬផ្តល់សេវាដែលសមស្រប

    ធានាថាផលិតផលសមស្របនឹងតម្រូវការអតិថិជន៖ ផលិតផល និងសេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុគួរតែត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីបំពេញតម្រូវការ និងសមត្ថភាពជាក់លាក់របស់អតិថិជនដោយមិនបង្កគ្រោះថ្នាក់។ នេះរួមបញ្ចូលទាំងការពិចារណាលើលទ្ធភាពរបស់អតិថិជនក្នុងការសងប្រាក់កម្ចី និងការធានាថាលក្ខខណ្ឌមានភាពច្បាស់លាស់ និងសមស្រប។

    ២. ការការពារការជំពាក់បំណុលវណ្ឌក

    ការផ្តល់ប្រាក់កម្ចីប្រកបដោយទំនួលខុសត្រូវ៖ អ្នកផ្តល់សេវាគួរតែធ្វើការវាយតម្លៃឱ្យបានហ្មត់ចត់អំពីសមត្ថភាពនៃការទូទាត់សងរបស់អតិថិជនមុនពេលផ្តល់ឥណទាន។ គោលដៅគឺដើម្បីការពារអតិថិជនពីការជំពាក់បំណុលច្រើនហួសពីសមត្ថភាពដែលពួកគេអាចគ្រប់គ្រងបាន ដែលអាចនាំឱ្យដែលនាំឲ្យមានបំណុលវណ្ឌក និងវិបត្តិហិរញ្ញវត្ថុ។

    ៣. តម្លាភាព

    ការផ្តល់ព័ត៌មានច្បាស់លាស់៖ ព័ត៌មានទាំងអស់អំពីផលិតផល និងសេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុ រួមទាំងលក្ខខណ្ឌ ការកំណត់តម្លៃ និងហានិភ័យដែលអាចកើតមាន គួរលាតត្រដាងឲ្យបានយ៉ាងច្បាស់ ប្រកបដោយភាពស្មោះត្រង់។ អតិថិជនគួរតែយល់ឱ្យបានច្បាស់អំពីអ្វីដែលពួកគេកំពុងចុះឈ្មោះលើកិច្ចសន្យាកម្ចី។

    ៤.​ ការកំណត់តម្លៃប្រកបដោយការទទួលខុសត្រូវ

    ការកំណត់តម្លៃសមរម្យ៖ តម្លៃ ថ្លៃសេវា និងអត្រាការប្រាក់គួរតែត្រូវបានកំណត់ក្នុងលក្ខណៈមួយដែលមានតម្លៃសមរម្យសម្រាប់អតិថិជន និងមាននិរន្តរភាពសម្រាប់គ្រឹះស្ថានផងដែរ។ នេះមានន័យថា ជៀសវាងការកំណត់តម្លៃហួសហេតុ និងធានាថាអតិថិជនទទួលបានតម្លៃសម្រាប់ថ្លៃសេវាដែលពួកគាត់បានបង់។

    ៥. ការប្រព្រឹត្តិដោយយុត្តិធម៌ និងការគោរពចំពោះអតិថិជន

    ក្រមសីលធម៌៖ អ្នកផ្តល់សេវាហិរញ្ញវត្ថុគួរតែប្រព្រឹត្តចំពោះអតិថិជនដោយយុត្តិធម៌ និងដោយការគោរពគ្រប់ពេលវេលា។ នេះរួមបញ្ចូលទាំងការទប់ស្កាត់ការអនុវត្តការប្រមូលកម្ចីយឺតយ៉ាវដោយបំពាន ឬការបង្ខិតបង្ខំ និងការធានាថា រាល់សកម្មភាពដែលអនុវត្តជាមួយអតិថិជនត្រូវបានធ្វើឡើងដោយសេចក្តីថ្លៃថ្នូរ។

    ៦. ឯកជនភាពនៃទិន្នន័យអតិថិជន

    ការការពារទិន្នន័យ៖ ព័ត៌មានផ្ទាល់ខ្លួន និងហិរញ្ញវត្ថុរបស់អតិថិជនគួរតែត្រូវបានរក្សាទុកជាសម្ងាត់ និងមានសុវត្ថិភាព។ គ្រឹះស្ថានគួរតែមានគោលការណ៍ និងនីតិវិធីក្នុងការការពារទិន្នន័យអតិថិជនពីការចូលប្រើដោយគ្មានការអនុញ្ញាត និងការប្រើប្រាស់ខុស។

    ៧. យន្តការសម្រាប់ដំណោះស្រាយបណ្តឹង

    គាំទ្រដល់អតិថិជន៖ គ្រឹះស្ថានគួរតែបង្កើត និងលើកកម្ពស់យន្តការដ៏មានប្រសិទ្ធភាពសម្រាប់អតិថិជនក្នុងការបញ្ចេញមតិ និងដោះស្រាយបញ្ហា។ នេះរួមបញ្ចូលទាំងការមានដំណើរការច្បាស់លាស់ ការអាចូលទៅប្រើប្រាស់បាន ព្រមជាមួយការធានាថាអតិថិជនដឹងពីរបៀបប្រើប្រាស់វា។ មតិនិងយោបល់របស់អតិថិជន នឹងត្រូវបានប្រើយកមកកែលម្អរគុណភាពផលិតផល និងសេវាកម្ម ។

    ៨. អភិបាលកិច្ច និងធនធានមនុស្ស៖

    ការប្តេជ្ញាចិត្តចំពោះការការពារអតិថិជន៖ អភិបាលកិច្ច និងការគ្រប់គ្រងមានការប្តេជ្ញាចិត្តចំពោះកិច្ចការពារអតិថិជន ដោយមានប្រព័ន្ធធនធានមនុស្សគាំទ្រយ៉ាងសកម្មចំពោះការអនុវត្ត ។ ។ គណៈគ្រប់គ្រងជាន់ខ្ពស់តាមដានយ៉ាងដិតដល់នូវហានិភ័យនៃការការពារអតិថិជន និងចាត់វិធានការកែតម្រូវ។ មានប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងដែលជំរុញលើកិច្ចការពារអតិថិជន តាមរយៈការបណ្តុះបណ្តាលពេញលេញ គ្រោងការណ៍លើកទឹកចិត្ត របាយការណ៍ និងការគ្រប់គ្រង។

    ការអនុវត្តគោលការណ៍ទាំងនេះតម្រូវឱ្យមានការប្តេជ្ញាចិត្តខ្ពស់ពីអ្នកផ្តល់សេវាហិរញ្ញវត្ថុ ក្នុងការបញ្ចូលវាទៅក្នុងប្រតិបត្តិការ គោលនយោបាយ និងវប្បធម៌សាជីវកម្មរបស់ពួកគេ។ នេះគឺជាជំហានមួយចំនួនដើម្បីជួយក្នុងការអនុវត្ត៖

    • ការប្តេជ្ញាចិត្តកម្រិតខ្ពស់៖ ក្រុមប្រឹក្សាភិបាល និងអ្នកគ្រប់គ្រងធ្វើការសម្រេចចិត្តជាយុទ្ធសាស្ត្រ និងប្រតិបត្តិការដោយផ្អែកលើទិន្នន័យសង្គម និងហិរញ្ញវត្ថុ។
    • ការអភិវឌ្ឍន៍គោលនយោបាយ៖ បង្កើត ឬកែសម្រួលគោលនយោបាយ និងនីតិវិធី ដើម្បីឲ្យស្របតាមគោលការណ៍ការពារអតិថិជន
    • ការបណ្តុះបណ្តាលបុគ្គលិក៖ បណ្តុះបណ្តាលបុគ្គលិកគ្រប់កម្រិតអំពីសារៈសំខាន់នៃការការពារអតិថិជន និងរបៀបអនុវត្តគោលការណ៍ទាំងនេះនៅក្នុងការងារប្រចាំថ្ងៃរបស់ពួកគេ។
    • ការអប់រំអតិថិជន៖ អប់រំអតិថិជនអំពីសិទ្ធិ និងទំនួលខុសត្រូវរបស់ពួកគេ និងផ្តល់ឱ្យពួកគេនូវព័ត៌មានដែលពួកគេត្រូវការដើម្បីធ្វើការសម្រេចចិត្តប្រកបដោយការយល់ដឹង។
    • ការត្រួតពិនិត្យ និងការវាយតម្លៃ៖ ត្រួតពិនិត្យជាប្រចាំនូវការប្រកាន់ខ្ជាប់នូវ គោលការណ៍ការពារអតិថិជន និងវាយតម្លៃផលប៉ះពាល់នៃគោលការណ៍ទាំងនេះទៅលើលទ្ធផលរបស់អតិថិជន។
    • យន្តការទទួលយកមតិកែលម្អ៖ បង្កើតបណ្តាញសម្រាប់អតិថិជនដើម្បីផ្តល់មតិកែលម្អ និងរាយការណ៍អំពីបញ្ហា ហើយធានាថាបណ្តាញទាំងនេះអាចចូលប្រើបាន និងមានប្រសិទ្ធភាព។

    ដោយប្រកាន់ខ្ជាប់នូវគោលការណ៍ទាំងនេះ គ្រឹះស្ថានអាចបង្កើតទំនុកចិត្តជាមួយអតិថិជនរបស់ពួកគេ ធ្វើអោយប្រសើរឡើងនូវការពេញចិត្តរបស់អតិថិជន និងរួមចំណែកដល់ស្ថិរភាព និងនិរន្តរភាពនៃវិស័យហិរញ្ញវត្ថុទាំងមូល។

    សូមជម្រាបជូនផងដែរថា​ ក្នុងឆ្នាំ ២០២២ ហ្វឺស ហ្វាយនែន ទទួលបានវិញ្ញាបនបត្រកម្រិតខ្ពស់បំផុត លើការអនុវត្តន៍គោលការណ៍ការពារអតិថិជនរបស់ខ្លួនបានយ៉ាងល្អ​។ វិញ្ញាបនប័ត្រនេះត្រូវបានផ្តល់ជូនបន្ទាប់ពីការវាយតម្លៃដោយអ្នកវាយតម្លៃឯករាជ្យអន្តរជាតិមួយឈ្មោះថា M-Cril ។ 

    https://firstfinance.com.kh/blog/the-highest-level-of-client-protection-recognition

     

     

    ចែករំលែកទៅកាន់: